oktober 2012

God natt! :)

Natta alle sammen!Håper alle har hatt en fantastisk dag.Det er ikke noe Halloween feiring her, det markeres ikke i det hele tatt.Ikke har jeg noe godteri heller, så da kan det være det samme. I mo...

Julestemning. Nesten...

I dag fikk barna danse til eksotiske rytmer på julesanger.Ja da, jeg ble med jeg også!Og det var fantastisk! So clapp your hands and shake your body!!! Nå sitter jeg i hotellresepsj...

African Dance!

Ja da, jeg hadde egentlig tenkt å legge meg...Men så begynte musikken igjen. Hver kveld. Det er ulempen ved å bo her jeg bor.Jeg sto med pysjen på badet, da det gikk opp for meg at dette var live m...

The wheels on the bus...

I dag har jeg vært i "Baby Class".Skolen jeg jobber på har tre Nursery trinn; Baby, Middle og Top.Barna i Baby er 2 1/2-3 år gamle.De kan kopiere bokstaver og ord fra tavla til bøkene sine.De bruke...

This is Africa!

Jeg blogger jo en del for tiden, og har sagt det mange ganger: This is Africa!Det manglet jo bare at det ble overskrift på et innlegg... Jeg har fått noen spørsmål om hvordan jeg egentlig har det....

"Good morning Teacher Michelle"

Da er jeg offisielt "Teacher Michelle", på den katolske skolen her.Musikklærer. Veldig gøy egentlig. Jeg har kost meg masse i dag! Og selv om arbeidstiden min for denne uken er 8:00-16:30, så flyr ...

God morgen alle sammen! :)

Vil bare ønske alle hjemme i Norge og Danmark en fantastisk god morgen! Jeg ble vekket alt for tidlig av noen fugler som "lo" på verandaen min, så jeg tenkte jeg like så godt kunne stå opp.Det ser...

Et stk fantastisk dag!

I dag spiste jeg frokost med Christopher og Roald.De hadde litt klokke problemer, siden mobilen til Christopher hadde stilt seg til vintertid. Vi stiller jo ikke klokken her, så nå er vi altså to t...

Feeling better...

I dag, etter at jeg hadde kommet meg litt fra oppkast og hodepine, ble jeg med David og bergenserne ut til Balikuddembe.Jeg hadde en lang, god prat med Sarah, og det var fantastisk givende å høre h...

Blah...!

Jeg er litt usikker på om jeg fortsatt er syk pga migrenen, eller om jeg rett og slett har fått et lite snev av omgangssyke...Jeg kastet opp hele natten i natt også, og det har gjort at jeg er forf...

Sånn kan det gå...

Da er jeg også integrert i Afrika! Over og ut;TM<3

"Lille" Petter Edderkopp..

For dere som trodde jeg ble lei av å studere edderkopper i Australia; Dere tok feil!Jeg har engasjert vaktene på hotellet, personalet, og forbipasserende for å finne ut hvilken type denne "lille" k...

25.10.12 - Musikklærer for en dag!

Internettet var selvfølgelig nede i går, så her kommer et forsinket innlegg! I dag ble jeg hentet kl.9.30, og kjørt til en senter for barn med "special needs". Det var utrolig spennende å få være ...

Mens vi venter ....

Nevnte jeg at det ofte blir litt venting på oss? Her er noen bilder fra Bushenyi, mens vi ventet... Over og ut;TM<3

"Muzungu! Take my picture!"

Det sies at et bilde sier mer enn 1000 ord...Her kommer litt å tenke over, for oss som er heldige å være bosatt i Norge.Jeg har valgt å kalle min lille bildeserie:"MUZUNGU! Take my picture!" ...

Alone, (at last?)... Eller..?

I dag var siste dagen til mamma og Stine, så vi har vært en tur på embasaden for å ordne litt papirarbeid.Vi fikk også en titt inni bussen de bruker på øyeklinikken, og fikk levert brillene vi hadd...

22.10.12 - Tilbake til Fairway

David fikk ordnet med en ny bil til oss - en gammel skolebuss med seter som føltes ut som skolebenker - og vi dro avsted ved 9-tiden.Vi var allerede langt bak skjemaet, siden vi skulle besøke både ...

Endelig "hjemme" igjen!

Da har jeg kommet trygt tilbake til Fairway. Håper dere leser blogginnlegene fra turen min som jeg har postet i dag.Det siste innlegget, om turen hjem, og besøket på barnehjemmet i Nsumba skal jeg...

21.10.12 - Queen Elizabeth National Park

I dag gikk turen til Queen Elizabeth National Park. Vi starte med frokost 6am, og planen var å dra 6:30, men vi var litt forsinket og kom ikke av gårde før nærmere 7. Men hey, This is Africa! Forre...

20.10.12 - Bushenyi

I dag gikk turen videre til Bushenyi. Det var en tre timers tur fra White Horse Inn hvor vi bodde i går, men det tok litt lenger tid pga alt veiarbeidet. Vi stoppet på en bensinstasjon for å strek...

Bilder fra Kabale! 19.10.12

Vi koser oss!!! :) Over og ut;TM<3

19.10.12 - Veien til Kabale

Da har vi ankommet Kabale, som er omtrent en dagsreise fra Kampala. Vi dro i dag tidlig kl.7.30, og sammenlagt har turen tatt nesten 11 timer inkludert lunsj. Det er deilig å endelig komme ut av b...

Kort oppdatering!

De siste dagene har vi reist rundt uten internett, men jeg har skrevet ferdig blogginnleggene likevel.Naar vi kommer tilbake til Fairway i morgen kveld, skal jeg poste alt etter hverandre.Ville i a...

Tiden flyr!

I dag har vi vært på besøk hos Bjørn Simensen og datteren hans Helen.Vi fikk veldig god mat, og kaffe og kaker.Jeg skal være hos dem en del av oppholdet mitt, og jeg gleder meg til å ta del i arbei...

KCCC - Uganda

Her kommer noen (få)bilder fra dagen vår i slummen.Det er desverre ikke så mange, for nettet her er ufattelig treigt, og jeg må laste opp bildene et av gangen.Vi dro til barnehagen der for å levere...

AFRIKA!!!

Hei alle sammen! Da kan jeg informere om at jeg er trygt fremme i Uganda.Jeg har sjekket inn på basen min for de neste 7 ukene, og det er fantastisk her! Har fått en egen leilighet med balkong, o...

Siste kveld hjemme...

Da var siste kvelden hjemme kommet.Kofferten er nesten ferdigpakket, og i morgen ettermiddag går turen til flyplasshotellet.Flyet går 6.40 tirsdag morgen, så det er ikke mange timer igjen i Norge.R...

Snart tid for avreise!!!

Hallo alle sammen!Da går lørdagen mot slutt, og jeg kjenner at nervene begynner å melde seg!Utolig rart å tenke på at jeg bare har to netter igjen i min egen seng nå, før det bærer avgårde mot Afri...